Praktische Reisinformatie

Gezondheid & inentingen

Als je op reis vertrekt, contacteer je best je huisarts voor persoonlijke informatie over te nemen gezondheidsmaatregelen. Voor meer algemene informatie kan je ook altijd terecht op:

Reisdocumenten & reisadvies

Het is de verantwoordelijkheid van elke reiziger om ervoor te zorgen dat hij of zij de nodige reisdocumenten bij zich heeft en op de hoogte is van de nodige reisformaliteiten in binnen- en buitenland.

Reisverzekering

Een goede reisverzekering is absoluut noodzakelijk als je reist. Mocht je geen bijstands- en/of annulatieverzekering hebben, vraag er ons zeker naar. We helpen je graag persoonlijk verder.

Meer vragen?

Mocht je nog meer vragen hebben of extra informatie wensen, geef ons dan zeker een seintje. We helpen je graag persoonlijk verder.

De 5 meest gesteld vragen over de coronavouchers (laatst aangepast op november 23, 2023)

Wat is de waarde van mijn voucher?

De waarde van de voucher is volledig gelijk aan de door jou betaalde reissom behalve de polis van de verzekeringen.

Hoe lang is de voucher geldig?

Je hebt één jaar de tijd, vanaf het moment van uitgifte, om een nieuwe reis te boeken. De nieuwe vertrekdatum mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan en zolang de vertrekdatum binnen de 18 maanden na uitgifte valt.

Hoe kan ik een reis betalen met mijn coronavoucher?

De coronavouchers uitgegeven of ontvangen via ons kantoor kan je enkel inwisselen voor een nieuwe boeking via het kantoor. Is de waarde van de nieuw geboekte reis kleiner dan de coronavoucher? Dan ontvang je een restvoucher voor een nieuwe boeking.

Hoe kan ik een terugbetaling aanvragen?

Terugbetaling van de coronavoucher kan pas na een jaar na uitgifte, op voorwaarde dat je de voucher niet hebt gebruikt. Gedurende dat jaar, kan je de voucher wel inzetten om een nieuwe vakantie bij dezelfde reisorganisator te boeken. Na de aanvraag heeft de touroperator zes maanden tijd om de effectieve terugbetaling uit te voeren.

Voucher verloren of niet ontvangen?

Geen probleem, op kantoor hebben we een kopie van alle uitgegeven vouchers. Neem gerust contact op en we bezorgen je een duplicaat.